Декілька років тому під час поїздки до Китаю, нас дуже зацікавив місцевий сервіс байкшерингу Mobike, OFO.
Ми пропонували їм співпрацю, але всі вони відповідали, що вони не мають у планах розвитку в Україні.
Повернувшись до України, ми знайшли велоактивіста Олексія Кушку, який також горів цією ідеєю. Домовилися спробувати запуск проекту із німецькою компанією Nextbike. Домовившись із міською владою, отримали дозвіл на запуск пілотного проекту байкшерингу у Києві на 200 велосипедів.
Через рік влада оголосила про конкурс на запуск байкшерингу і самокатів вже на 2000 велосипедів.
Розраховуючи на надійних німецьких партнерів Nextbike GmbH, ми планували це реалізувати разом з ними. Довго опрацьовуючи мільйон деталей та умов конкурсу, фотографуючи кожні з дозволених 320 місць велопарковок, погоджуючи їх із владою, потім змінюючи місця, які місто не підтвердило, ми вийшли на фінішну пряму. Вартість участі у конкурсі була великою, але підйомною трохи більше 100 тис. євро, які були переведені до бюджету Києва на розвиток велоінфраструктури.
І тут як грім серед ясного неба німецькі партнери оголосили, що вартість велосипедів зросла на 50%. Ми були в шоці!
Олексій Кладов, співзасновник компанії Будпрокат, запропонував купити велосипеди в Китаї, підготував дорожню карту виробників велосипедів і ми вирушили в дорогу.